Fazer Aito ja Fazer Yosa nyt Luonnostaan yhdessä – Yhteisenä tavoitteena muuttaa, miten maailma syö

Kauratuoteperheet Fazer Aito ja Fazer Yosa käynnistävät toukokuun lopussa ensimmäisen yhteisen mainoskampanjansa Luonnostaan yhdessä. Kampanjalla brändit haluavat kertoa yhteisistä juuristaan suomalaisessa kaurapellossa ja yhteisestä tavoitteestaan viedä kuluttajien ruokailutottumuksia vastuullisempaan ja terveellisempään suuntaan. Kampanja käynnistyy 28.5.

Kaurapohjaiset Fazer Aito- ja Fazer Yosa -tuotteet saavat alkunsa suomalaisessa luonnossa, kotimaisilla kaurapelloilla. Yhteisten juurien lisäksi brändejä yhdistävät yhteiset tavoitteet tarjota laadukkaita kauratuotteita kotimaisesta kaurasta ja muuttaa kuluttajien ruokailutottumuksia askel kerrallaan vastuullisempaan ja terveellisempään suuntaan, jotta luonto voisi säilyä myös seuraaville sukupolville.

– Aito- ja Yosa-tuoteperheet täydentävät tässä tavoitteessa hienosti toisiaan. Molemmilla tuoteperheillä on omat vahvuutensa, ja yhdessä voimme saavuttaa enemmän. Haluamme kampanjalla kertoa, että enää emme kilpaile toisiamme vastaan, vaan työskentelemme yhteisten tavoitteiden puolesta. Haluamme myös kertoa, että kauratuotteet sopivat kaikkeen arjen ruokailuun ja ruoanlaittoon, ihan jokaiselle, brändi- ja kategoriajohtaja Susanna Kallio Fazerilta kertoo.

Kampanja näkyy 28.5. alkaen muun muassa digitaalisissa kanavissa ja sosiaalisen median kanavissa. Fazer Aito ja Fazer Yosa toteuttivat kampanjan yhdessä mainostoimisto Nord DDB:n kanssa.

Kasvipohjaiset tuotteet kuuluvat kaikille

Fazer Aito tarjoaa kaurapohjaisia vaihtoehtoja juomiin, välipalaksi, jälkiruoaksi, ruoanlaittoon ja leivontaan, ja Fazer Yosan keskiössä on laaja valikoima kauravälipaloja, joille fermentointi antaa raikkaan ja täyteläisen maun ja koostumuksen. Fazer Yosa -tuotteet hapatetaan käyttäen eläviä asidofilus- ja bifidobakteereja, jotka käynnistävät fermentoinnin.

– Kauratuotteet sopivat ihan kaikille – ei vain ruoka-aineallergikoille tai vegaanista ruokavaliota noudattaville. Vastuullisista ja terveellisistä valinnoista on tullut koko kansan trendi, ja suomalaisista jo 84 prosenttia* käyttää tai on kokeillut kasvipohjaisia tuotteita. Ruotsissa vastaava luku on 77*, eli olemme tässä naapurimaata edellä, Kallio kertoo.

Kaslink Aito on nyt Fazer Aito

Kouvolalaisesta elintarvikealan perheyrityksestä Kaslinkista tuli vuonna 2019 yrityskaupan myötä osa Fazeria. Toukokuusta alkaen Kaslink Aito on saanut uuden nimen Fazer Aito. Uusi nimi näkyy tuoteperheen logossa, tuotepakkauksissa, markkinoinnissa ja viestinnässä, mutta itse tuotteet ovat ennallaan – maku on aitoa Aitoa. Uusi nimi ja pakkausilme näkyvät lusikoitavissa välipala- ja jälkiruokatuotteissa toukokuusta alkaen, ja kaurajuomissa ja ruoanlaittotuotteissa myöhemmin tänä vuonna niin, ettei vanhoja pakkausmateriaaleja mene hukkaan.

*Kaslink Shopper Study, Nepa Insight Oy, joulukuu 2019. N = 1046 (Suomi), N = 1037 (Ruotsi).