Aito mukana Berliinin Grüne Woche -messuilla

Kaslink vie kaurapohjaiset Aito-tuotteet Saksaan

Kaslink Aito on mukana Berliinin Grüne Woche -messuilla 18.-28.1. Kaurapohjainen Aito-tuoteperhe jatkaa laajenemistaan Suomen rajojen ulkopuolelle, ja kevään aikana Aito-tuotteita tulee myyntiin myös Saksassa. Yrityksen tavoitteena on tuoda kaurapohjaiset tuotteet osaksi etenkin perheiden arkipäivää kaikkialla Euroopassa.

Grüne Woche on yksi Euroopan merkittävimmistä elintarvikealan kuluttajamessutapahtumista, ja Suomi on tänä vuonna messujen pääyhteistyökumppani. Messuilla on yhteensä 1700 näytteilleasettajaa 60 eri maasta, ja messuvieraita odotetaan 400 000. Kaslink on mukana Grüne Wochessa ensimmäistä kertaa.

– Yhteistyökumppanuuden myötä suomalaiset elintarvikeyritykset ovat messuilla vahvasti esillä. Grüne Woche on loistava tilaisuus tavoittaa niin saksalaisia kuluttajia kuin myös kaupan edustajia, tehdä Aito-brändiä tunnetuksi Keski-Euroopassa ja kerätä kuluttajilta arvokasta palautetta tuotteistamme, kertoo Kaslinkin myynnistä kansainvälisesti vastaava Matti Kukkonen.

Omalla messuosastollaan Kaslink esittelee Aito Kauravälipaloja ja Aito Luomu Kaurajuomaa. Lisäksi messujen lehdistökeskuksessa on tarjolla Aito Kaurajuoma Baristaa kahvin ja muiden kuumien juomien kanssa nautittavaksi.

Suomalaiset kauratuotteet Saksaan kevään aikana

Kaslinkin tavoitteena on viedä Aito-tuoteperhe Saksan markkinoille kevään aikana ensin Amazonin verkkokauppaan ja sen jälkeen laajemmin vähittäiskauppoihin, kahviloihin ja ravintoloihin. Aito Luomu Kaurajuoma on ollut tammikuun alusta lähtien myynnissä Saksan LPG BioMarkt- ja Denn’s Biomarkt -luomuketjuissa. Aito-tuotteita myydään Suomen ja Saksan lisäksi Islannissa, Kiinassa ja Ruotsissa, jossa myynti käynnistyi syksyllä.

– Aito-tuotteet on otettu Ruotsissa todella hyvin vastaan. Saksa on luonteva seuraava askel, sillä kuluttajamarkkina on siellä erittäin kiinnostava: Saksa on Euroopan väkirikkaimpia maita, ja kasvipohjaiset tuotteet ovat kuluttajille jo tuttuja. Erityisesti kaurapohjaiset tuotteet ovat kovassa kasvussa koko Keski-Euroopassa, Kukkonen kertoo.